Τι είναι και πόσο αξίζει το AMD FidelityFx;

Έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερα άρθρα ουκ ολίγες φορές για τη συγκεκριμένη τεχνολογία της AMD. Το AMD FidelityFx Super Resolution (FSR), όπως είναι η πλήρες ονομασία του, θα το συναντήσουμε σε αρκετές κάρτες γραφικών, εν αντιθέση με το DLSS της Nvidia, το οποίο είναι πλεονέκτημα μόνο των RTX GPUs. Έτσι σήμερα ολοένα και περισσότεροι τίτλοι αρχίζουν να το χρησιμοποιούν το FSR, το οποίο κερδίζει περισσότερο έδαφος στο χώρο του gaming.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Computex το 2021, η AMD ανακοίνωσε τελικά αυτό που περίμεναν πολλοί παίκτες: μια απάντηση στην τεχνολογία DLSS (Deep Learning Super Sampling) της NVIDIA. Αυτή η λύση ονομάζεται FidelityFX Super Resolution ή FSR για συντομία. Παρακάτω, θα μιλήσουμε εν συντομία για το DLSS για να διασφαλίσουμε ότι όλοι κατανοούν σωστά την έννοια και στη συνέχεια θα εξηγήσουμε λεπτομερώς το FSR.

Τι είναι το DLSS της Nvidia.

Το DLSS βρισκόταν σε ανάπτυξη για μεγάλο χρονικό διάστημα και κυκλοφόρησε σε συνδυασμό με το RTX 2000 της Nvidia, επειδή βασίζεται σε πυρήνες Tensor που μπορούν να βρεθούν μόνο στις τρέχουσες GPU RTX, συμπεριλαμβανομένης της σειράς 3000. Με τη δύναμη αυτού του υλικού και τη βαθιά εκμάθηση, το DLSS εκτελεί μια αναβάθμιση εικόνων χαμηλότερης ανάλυσης και εξάγει εικόνες σε πολύ υψηλότερες αναλύσεις.

Τι είναι το DLSS της Nvidia.
Διαφορά σε απόδοση με το Nvidia DLSS. (Πηγή: Nvidia).

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά καλύτερη απόδοση, ενώ παρέχει το ίδιο επίπεδο ποιότητας εικόνας (ή τουλάχιστον ελάχιστα μειωμένη ποιότητα). Στην αρχή, το DLSS δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό, διαπιστώθηκε ότι έχαναν πάρα πολύ σε ποιότητα. Τα επιπλέον FPS ήταν ευπρόσδεκτα, αλλά οι χρήστες έμειναν με θολές και κηλιδωμένες εικόνες, όπως φαίνεται στα Control και Battlefield V. Οι αλλαγές που ήρθαν με την κυκλοφορία του DLSS 2.0 ήταν μια ευπρόσδεκτη έκπληξη. Η αύξηση της απόδοσης ήταν η ίδια, αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παιχνίδια έδειχναν ακόμη καλύτερα από ό,τι όταν παίζονταν σε εγγενή ανάλυση.

Τα πλεονεκτήματα του DLSS.

Σήμερα, το DLSS μπορεί να βρεθεί σε πολλά δημοφιλή ανταγωνιστικά παιχνίδια και παιχνίδια για έναν παίκτη, όπως το Call of Duty Warzone και το Black Ops Cold War, το Cyberpunk 2077, το Death Stranding, το Watch Dogs: Legion και πολλά άλλα.

Επί του παρόντος, το κύριο πρόβλημα με το DLSS είναι ότι απαιτεί από τους προγραμματιστές να επενδύσουν πολύ χρόνο και προσπάθεια για να το προσθέσουν στα παιχνίδια τους. Όμως, εδώ μπαίνει το FSR!

Ενημερώσεις:

  • 08 Αυγούστου 2022: Προστέθηκαν νέα Το FSR 2.0 μπορεί τώρα να προστεθεί στα παιχνίδια μέσω παιχνιδιών χάρη στον κώδικα ανοιχτού κώδικα.
  • 20 Ιουνίου 2022: Προστέθηκε μια δέσμη νέων παιχνιδιών και καθορίστηκε ποια υποστηρίζουν FSR 2.0.
  • 13 Μαΐου 2022: Προστέθηκε σύγκριση εικόνας και απόδοσης μεταξύ FSR 2.0 και DLSS.
  • 15 Δεκεμβρίου 2021: Προστέθηκαν ακόμη περισσότερα παιχνίδια για το FSR.
  • 2 Σεπτεμβρίου 2021: Προστέθηκε το Myst and Black Desert Online.
  • 3 Αυγούστου 2021: Προστέθηκαν περισσότερα παιχνίδια που υποστηρίζουν FSR.

Τι είναι το AMD FidelityFx Super Resolution.

Σε αντίθεση με το DLSS, το FSR δεν βασίζεται σε υλικό, το οποίο παρέχει τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού του. Το κύριο πρόβλημα με το FSR είναι η αδυναμία του να διατηρήσει την ποιότητα της εικόνας, αλλά αυτό βελτιώθηκε με την ενημερωμένη έκδοση FSR 2.0. Πρόσφατα μάλιστα αναρτήσαμε ένα άρθρο σχετικά με αυτό “Ανακοίνωση και Πρώτη ματιά στο AMD FidelityFX Super Resolution 2.0.“.

Η NVIDIA χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση (τροφοδοτείται από Tensor Cores) για να συμπληρώσει ό,τι λείπει από την εικόνα όταν η εν λόγω εικόνα έχει ρυθμιστεί σε χαμηλότερη ανάλυση. Το FSR χρησιμοποιεί χωρική αναβάθμιση που λαμβάνει δεδομένα από το τρέχον πλαίσιο χαμηλής ανάλυσης και στη συνέχεια το αναβαθμίζει σε απόδοση υψηλότερης ανάλυσης. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ιδανικό πολλές φορές, καθώς η αναβάθμιση χώρου μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ποιότητα της εικόνας σε χαμηλότερες ρυθμίσεις FSR.

AMD FidelityFx Super Resolution 2.0.

Το FSR 2.0 από την άλλη πλευρά χρησιμοποιεί χρονική αναβάθμιση. Με αυτόν τον τρόπο, το FSR λαμβάνει πολύ περισσότερα δεδομένα προς επεξεργασία, τα οποία στη συνέχεια οδηγούν σε εικόνα πολύ υψηλότερης ποιότητας. Η AMD ισχυρίζεται ότι το FSR 2.0 θα πρέπει να παρέχει ποιότητα εικόνας παρόμοια με την εγγενή ή σε ορισμένες περιπτώσεις καλύτερη ποιότητα εικόνας. Η εταιρεία πιστεύει επίσης ότι αυτή είναι μια ανώτερη μέθοδος από τις λύσεις βαθιάς μάθησης. Το FSR 2.0 θα αρχίσει να εμφανίζεται στα παιχνίδια το 2ο τρίμηνο του 2022.

Πηγή: AMD

Μετά την αρχική κυκλοφορία, το FSR δεν αναβαθμίστηκε καλύτερα από το DLSS, αλλά ήταν ακόμα εντυπωσιακό δεδομένου ότι είναι μια νέα δυνατότητα που βασίζεται σε λογισμικό. Το FSR 2.0 από την άλλη πλευρά ανταγωνίζεται το DLSS 2.1. Ωστόσο, ακόμη και με τη χαμηλότερη ποιότητα εικόνας στο FSR 1.0, οι χρήστες μπορούν να λάβουν μια εικόνα που μοιάζει με εγγενή και σημαντική ώθηση στην απόδοση.

Υποστήριξη παιχνιδιών.

Στην πραγματικότητα, η διαδικασία υλοποίησης είναι ήδη αρκετά απλή. Υπάρχουν ορισμένες αναφορές ότι ένας προγραμματιστής μπόρεσε να προσθέσει FSR στο παιχνίδι του μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Αν είναι πραγματικά τόσο απλό, εκατοντάδες παιχνίδια θα μπορούσαν να υποστηρίξουν αυτήν τη δυνατότητα σχετικά σύντομα.

Πρόσφατα, η AMD κυκλοφόρησε τον πηγαίο κώδικα για την τεχνολογία FSR της που άνοιξε τόνους δυνατοτήτων. Οι modders χρησιμοποίησαν αυτόν τον πηγαίο κώδικα για να προσθέσουν το FSR 2.0 σε παιχνίδια που διαθέτουν DLSS. Επί του παρόντος, υπάρχουν διαθέσιμα mods για το Red Dead Redemption 2, το Dying Light 2 Stay Human, το Guardians of the Galaxy, το Cyberpunk 2077, το Metro Exodus, το Death Stranding και ακόμη και το Diablo 2 Resurrected.

Αν και το τροποποιημένο FSR μπορεί να μην είναι τόσο σταθερό όσο η επίσημη υποστήριξη FSR, εξακολουθεί να μας δείχνει ακριβώς πόσο πιο ευέλικτη είναι η τεχνολογία αναβάθμισης της AMD από το DLSS της NVIDIA. Φανταζόμαστε ότι πολλά moddable παιχνίδια στο μέλλον μπορούν και θα έχουν FSR 2.0. Μέχρι τώρα, πολλά μεγάλα στούντιο παιχνιδιών έχουν συνεργαστεί με την AMD για να εργαστούν στο FSR, συμπεριλαμβανομένων των Frostbite, Warner Bros, Valve, Ubisoft, Hello Games, Capcom, Gearbox Software και πολλά άλλα. Δείχνει ότι το FidelityFx κατακτάει την αγορά των βιντεοπαιχνιδιών.

Επίπεδα ποίοτητας του FSR.

Όπως το DLSS, το FSR έρχεται με μερικές προεπιλογές στο παιχνίδι, από τις οποίες μπορούν να επιλέξουν οι παίκτες. Τα 4 επίπεδα ποιότητας στο FSR 1.0 είναι Ultra Quality, Quality, Balanced και Performance. Το FSR 2.0 έχει μόνο 3 επίπεδα ποιότητας: Ποιότητα, Ισορροπημένη και Απόδοση. Κάθε επίπεδο ποιότητας επεξεργάζεται τις εικόνες σε διαφορετική ανάλυση. Για παράδειγμα, το επίπεδο ποιότητας του FSR 2.0 παίρνει την ανάλυση εισόδου 1280x720p και την κλιμακώνει σε 1920x1080p. Αυτή είναι μια κλίμακα 1,5x. Ουσιαστικά, λαμβάνετε την αύξηση FPS χαμηλότερης ανάλυσης (720p), αλλά λαμβάνετε εικόνα υψηλότερης ποιότητας (1080p).

Το Deathloop είναι το πρώτο παιχνίδι που υποστηρίζει FSR 2.0, οπότε ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές συγκρίσεις εικόνας και απόδοσης. Με τα DLSS και FSR 2.0 που έχουν ρυθμιστεί στην προκαθορισμένη ποιότητα στα 4K, η διαφορά στην ποιότητα της εικόνας είναι αμελητέα ακόμη και κατά την κίνηση.

Διαφορές μεταξύ DLSS ΚΑΙ FSR 2.0.
Διαφορές μεταξύ DLSS και FSR 2.0.
Upscaling στο Deathloop.
Πως ανταποκρίνεται το upscaling στο Deathloop.

Επίλογος και συμπεράσματα.

Παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη γενικά με ότι έχει να κάνει με την AMD. Συγκεκριμένα, για το AMD FidelityFx Super Resolution, βλέπουμε ότι κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο πεδίο των games και αναβαθμίζεται διαρκώς. Σίγουρα και η ανάπτυξη του DLSS δεν πηγαίνει πίσω καθώς η Nvidia θέλει να κρατήσει γερά τα ηνία. Η ευκολία προσαρμογής όμως του FSR στους τίτλους το κάνει αρκετά φιλικό στους developers και αναμένεται να έχει ραγδαία αύξηση και αποδοχή.

Ακολούθησε το PCsolution316 στο Google News αν σου άρεσε το παραπάνω άρθρο “Τι είναι και πόσο αξίζει το AMD FidelityFx;” Mην ξεχάσεις να εγγραφείς στο Newsletter.

By Themis

Ο τομέας της τεχνολογίας, δικτύων και υπολογιστών, είναι οι αδυναμίες μου, καθώς και τα ενθουσιώδη builds. Μέσω του Blog θα μοιραστώ μαζί σας ιδέες, προτάσεις αλλά και λύσεις, για να ταξιδέψουμε μαζί στον κόσμο της τεχνολογίας.

Αφήστε μια απάντηση