Πριν λίγες μέρες μιλήσαμε για το game Η κλοπή του κρασιού το οποίο δημιουργήθηκε από τον developer Θωμά Δουκινίτσα. Σήμερα το pcsolution316 βρήκε για σας τον δημιουργό του και σας τον παρουσιάζει. Ο Θωμάς δουκινίτσας, game developer και δημιουργός του παραπάνω τίτλου συν πολλών άλλων επιτευγμάτων δέχτηκε να μας δώσει μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης.

Για ηλικίες 18+.

Συνέντευξη του developer Θωμά Δουκινίτσα.
Θωμάς Δουκινίτσας

Θωμάς Δουκινίτσας, game developer βιογραφικό.

Ο Θωμάς Δουκινίτσας είναι … game developer αλλά και…

… έμπειρος Visual Effects Artist, Motion Graphics Designer, σκηνοθέτης και δημιουργός περιεχομένου, κυρίως με προϋπηρεσία στον τηλεοπτικό τομέα, αλλά με χρόνια εμπειρίας δημιουργώντας ταινίες μικρού μήκους για το creativityfilms.gr.

Συνέντευξη του Θωμά Δουκινίτσα: Ξεκινώντας την καριέρα του …

… σε αρκετά μουσικά βίντεο της Ελλάδας, δημιουργώντας ειδικά εφέ για κλιπ της Demy, Πάνου Μουζουράκη, Πάνου Κιάμου, Γιώργου Μαζωνάκη και μετέπειτα δουλεύοντας σε ταινίες όπως την σειρά ταινιών The Batchelor, ο Θωμάς μετανάστευσε στο Λονδίνο για σπουδές, και μετέπειτα για να προσφέρει την εμπειρία και τεχνογνωσία του στον τηλεοπτικό τομέα, πλέον δουλεύοντας για το τμήμα γραφικών του BBC.

Copyright © Thomas Doukinitsas 2022

Στον ελεύθερο του χρόνο …

… συνεχίζει και κάνει διάφορα project, όπως για παράδειγμα την εθελοντική βοήθεια του για διάφορα project του τόπου του, όπως το Καρναβάλι της Ποταμιάς.

Ο Θωμάς Δουκινίτσας, μας έδωσε τη παρακάτω συνέντευξη.

Όταν ξεκίνησα το παιχνίδι «Η κλοπή του κρασιού», παρατηρώντας το εισαγωγικό βίντεο ήθελα πολύ να μάθω πόσο χρόνο σου πήρε αλλά και πόσο δύσκολο ήταν κατ’ επέκταση το σημείο αυτό;

Σχεδιασμός επάνω στην οθόνη

Το παιχνίδι ξεκίνησε

…σαν ιδέα τον Σεπτέμβριο του 2021, και η υλοποίηση του πήρε ως τις αρχές του Ιανουαρίου του 2022. Βέβαια δεν μπορώ να πω ότι πήρε 5 μήνες διότι το δούλευα στον ελεύθερο μου χρόνο, οπότε θα έλεγα ότι εάν συνδυάσεις όλες τις μέρες που έκατσα μπροστά στον υπολογιστή να υλοποιήσω το παιχνίδι, θα έλεγα ότι θα ήταν 1,5 μήνας σερί. Συνήθως καθόμουν τα σαββατοκύριακα που θα είχα ρεπό, και μέσα στον Δεκέμβριο έκατσα και λίγο παραπάνω μέσα στις γιορτές να το τελειώσω.

Game Developer, διαφορετικός από τους άλλους.

PS316: Ο συνεργάτης μου ο Θέμης ήθελε να σου θέσω μια ερώτηση. Ο ήρωας, ο Νιόνιος – Διόνυσος είναι υπαρκτό πρόσωπο;

Χαχα, όχι ακριβώς.

ΘΔ: …Ο δικός μας Διόνυσος η αλλιώς “Νιονιος” είναι η μασκότ του καρναβαλιού της Ποταμιάς Θάσου. Στην πραγματικότητα υπάρχει σαν ένα γλυπτό από φενιζολ, το οποίο εάν έρθει κάποιος στο καρναβάλι της Ποταμιάς θα τον δει.

Σχεδιασμός Διόνυσου

PS316: Πόσο χρόνο σου πήρε για να σχεδιάσεις και να ολοκληρώσεις τον Νιόνιο – Διόνυσο;

Το τρισδιάστατο μοντέλο

ΘΔ: …του Διονύσου είχε δημιουργηθεί μέσα στο 2020. Υπήρχε ένα παλιότερο μοντέλο που είχε δημιουργηθεί το 2013 για τα διαφημιστικά μας, αλλά όχι μόνο φαινόταν ότι είχε παλιώσει λίγο (πχ στο πρόσωπο δεν υπήρχε εκφραστικότητα πέρα από τα φρύδια και τα μάτια), πρόσφατα το πραγματικό γλυπτό από φενιζόλ είχε βαφτεί μοβ αντί για άσπρο, οπότε επί της ευκαιρίας τον Δεκέμβριο του 2019 ενώ κάναμε τα γυρίσματα για το διαφημιστικό, παράλληλα οργανώσαμε ένα 3D σκανάρισμα για να κάνουμε ένα update το μοντέλο.

Αφού έγινε αυτό νομίζω μου πήρε 2-3 εβδομάδες

3D modeling

…για να γίνει το καινούργιο μοντέλο το οποίο πλέον είναι πολύ καλής ποιότητας και πάρα πολύ εκφραστικό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο πρόσωπο αυτή τη φορά, μιας που αρκετά από τα αστεία στα βίντεο και ειδικά στο παιχνίδι εξαρτώνται από τις εκφράσεις του Διονύσου (πχ όταν βλέπει τον κορονοϊό για πρώτη φορά και φαίνεται ότι φοβάται και δε ξέρει τι να κάνει). Παρεμπιπτόντως να πω ότι όλο το modelling και rigging και texturing έγινε με το δωρεάν πρόγραμμα Blender.

PS316: Τελικά ο Νιόνιος είναι ο Διόνυσος;

Ναι, το ίδιο πράγμα είναι.

ΘΔ: … Νομίζω το χαϊδευτικό “Νιονιος” βγήκε όταν κάναμε το πρώτο διαφημιστικό το 2013 με το Harlemshake. Η σκηνή ήταν ότι ο Νιονιος ζωντανεύει και αποδρά από την αποθήκη, και ο Σύλλογος τρέχει να τον προλάβει. Σε κάποια φάση κάποιος φώναξε “Νιονιο!!!” και από τότε έκατσε.

PS316: Το μέρος το οποίο εκτυλίσσεται, το παιχνίδι «Η Κλοπή του Κρασιού», είναι ένα αντίγραφο της ποταμιάς; Γιατί αν είναι έτσι σημαίνει πως μαθαίνουμε και τους δρόμους της Ποταμιάς, καλό!

Η Ποταμιά Θάσου 3D. Ο Θωμάς Δουκινίτσας, είναι ένας game Developer διαφορετικός από τους άλλους.
Η Ποταμιά Θάσου 3D

Ναι, είναι όντως ένα αντίγραφο της Ποταμιάς Θάσου! Χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα

ΘΔ: από το OpenStreetMap για να χαρτογραφηθεί στο περίπου, έτσι ώστε να θυμίζει το χωριό, και έτσι ώστε οι ντόπιοι να γνωρίζουν τον χάρτη του παιχνιδιού. Επίσης ήταν ένας τρόπος έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να επισκεφτούν το χωριό κατά την διάρκεια της πανδημίας. Βέβαια δεν είναι ακριβές αντίγραφο, κάποια σημεία του χωριού λείπουν, και τα κτήρια είναι γενικευμένα. Πέρα από το ότι δε θέλαμε να φανούν συγκεκριμένα σπίτια, έπρεπε να γενικευθούν έτσι ώστε να μη χρησιμοποιεί το παιχνίδι παραπάνω μνήμη, διότι απ’ την αρχή στόχος ήταν το παιχνίδι να τρέχει και σε low-end συσκευές όπως κινητά.

PS316: Ποιοι άλλοι βοήθησαν στο παιχνίδι;

Ο σύλλογος βοήθησε

ΘΔ: …κυρίως με τις ιδέες του σεναρίου, αλλά και με τις φωνές τους που ακούγονται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Επίσης αρκετοί φίλοι βοήθησαν έτσι ώστε να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε διάφορες συσκευές και για να εντοπιστούν τα σφάλματα πριν γίνει η κυκλοφορία.

PS316: Πότε ξεκίνησε και πότε τελείωσε;

Όπως ανέφερα πριν

ΘΔ: … ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 και τελείωσε τον Ιανουάριο του 2022

PS316: Στον ελεύθερο σου χρόνο δημιουργείς διάφορα project όπως το παιχνίδι για το οποίο μιλήσαμε προηγουμένως προκειμένου να προβληθεί το αγαπημένο μέρος από το οποίο κατάγεσαι την Ποταμιά Θάσου. Θα ήθελα να μας πεις μερικά πράγματα για το καρναβάλι αυτό. Πόσες μέρες κρατάει;

Καρναβάλι Ποταμιάς 2019

Το καρναβάλι τις Ποταμιάς

ΘΔ: … είναι ένα έθιμο το οποίο ξεκίνησε αρκετά παλιά, και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Γίνεται κάθε Κυριακή πριν την Καθαρά Δευτέρα στην κεντρική πλατεία του χωριού (βέβαια τα τελευταία χρόνια η εκδήλωση μεταφέρθηκε προσωρινά online για ευνόητους λόγους).

Θωμάς Δουκινίτσας, game developer: Από την επίσημη σελίδα του καρναβαλιού:

…“Ο Σύλλογος Καρναβαλιστών Ποταμιάς διοργανώνει κάθε χρόνο με επιτυχία την παρέλαση αρμάτων που πραγματοποιείται την τελευταία Κυριακή της αποκριάς. Μια εκδήλωση γεμάτη από κέφι, χορό, άφθονο κόκκινο κρασί που παρέχεται δωρεάν σε όλους τους παρευρισκόμενους και φυσικά υπέροχο θέαμα με εκπληκτικές κατασκευές και καυστικά σχόλια για την επικαιρότητα. Η ιδιαίτερη σάτιρα είναι αυτή που το έχει κάνει γνωστό.

Καρναβάλι Ποταμιάς Θάσου 2019 στο ENA Channel

Η Καρναβαλική Παρέλαση της Ποταμιάς

…γίνεται την Κυριακή πριν τη Σαρακοστή στην κεντρική Πλατεία. Ο κόσμος αρχίζουν να μαζεύονται στην πλατεία γύρω στις 12 το πρωί. Η μουσική παίζει, οι άνθρωποι χορεύουν και το κρασί είναι δωρεάν. Γύρω στις 1:30 ξεκινάει η Παρέλαση. Αποτελείται από γκρουπ μεταμφιεσμένων ανθρώπων, άρματα και χορευτές. Τα θέματα των αρμάτων είναι διαφορετικά το ένα με το άλλο και όλα σατιρίζουν καταστάσεις και γεγονότα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής των Ελλήνων όπως επίσης και διεθνή γεγονότα. Αυτά τα σατιρικά θέματα και τα καρναβάλια διασκεδάζουν τους θεατές. Η παρέλαση κρατάει περίπου μιάμιση ώρα, και μετά το πάρτι συνεχίζεται στην πλατεία με μουσική, χορό και φαγητό.”

Τι πραγματεύεται από θέματα επικαιρότητας και όχι μόνο;

Ο Θωμάς Δουκινίτσας, game developer, δίνει συνέντευξη στο PcSolution316.

Συνήθως η σάτιρα

…εμπνέεται από θέματα που απασχολούν την επικαιρότητα, όπως πολιτική, τηλεόραση, παγκόσμια δρώμενα κλπ. Ωστόσο ανάμεσα στην σάτιρα υπάρχουν και άλλα πράγματα όπως μαζορέτες με χορευτικά, κατασκευές από φενιζόλ και τα τμήματα του δημοτικού (που συμμετέχουν συνήθως στην αρχή, πριν από τα “πιπεράτα” θέματα).

Από όσο ξέρω έχει μείνει πιστό στις Διονυσιακές μας παραδώσεις πες μας πως αντιδράει ο κόσμος όταν βλέπει όλες αυτές τις πιπεράτες εκδηλώσεις;

Καρναβάλι Ποταμιάς 2018 | Αχ Βρε Νιόνιο…

Συνέντευξη με τον Θωμά Δουκινίτσα: Ο κόσμος που τον ξέρει

…το απολαμβάνει, και γνωρίζει ότι την συγκεκριμένη μέρα όλα επιτρέπονται… Και οι επισκέπτες που δε γνωρίζουν, μαθαίνουν πολύ γρήγορα…!

PS316: Πόσο επηρεάστηκε το καρναβάλι στην Ποταμιά Θάσου από την καραντίνα του κορονοϊού;

Η πανδημία επηρέασε αρκετά

ΘΔ: …το καρναβάλι, τα τελευταία δύο έτη δεν έχει πραγματοποιηθεί η παρέλαση των αρμάτων και το γλέντι στην πλατεία του χωριού, και πάρα τις εναλλακτικές λύσεις που βρήκαμε θεωρώ ότι ο κόσμος χρειάζεται ένα κανονικό καρναβάλι. Ειδικά για τους ντόπιους είναι μια από τις λίγες εκδηλώσεις που μπορούν να είναι δημιουργικά ελεύθεροι, και γνωρίζω ότι ακόμα και η διαδικασία της προετοιμασίας τους λείπει (εάν δείτε τα “Απόρρητα Αρχεία” στο site θα καταλάβετε)

PS316: Και πως το αντιμετωπίσατε;

Ο Θωμάς Δουκινίτσας, game developer διαφορετικός από τους άλλους, μας αποκάλυψε..

Όταν ξεκίνησε η πανδημία…

ΘΔ: …αμέσως ξεκινήσαμε να βρούμε εναλλακτικές εκδηλώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν μέσα στα πλαίσια του νόμου. Έτσι δημιουργήθηκε το Καρναβάλι Ποταμιάς Online, μια ανασκόπηση με βίντεο από το πλούσιο αρχείο του συλλόγου, και με μουσικό πρόγραμμα έτσι ώστε να μπορέσουν έστω και έτσι να γλεντήσει ο κόσμος στα σπίτια τους.

Ο Διόνυσος
Ο Διόνυσος

PS316: Πόσο καιρό έχεις να πας στην Θάσο;

Πάλι καλά πηγαίνω συνήθως

ΘΔ:…κάθε χρόνο, είτε είναι καλοκαίρι, είτε για την εκδήλωση του καρναβαλιού. Εάν γίνει ξανά κανονικό καρναβάλι, είναι πολύ πιθανό ότι θα είμαι εκεί.

PS316: Επειδή πάνω απ’ όλα είμαστε άνθρωποι, πως αισθάνεσαι που είσαι μακριά από τον τόπο σου;

Αν και είναι δύσκολο μερικές φορές,

ΘΔ: …και ειδικά λόγω του ότι είμαι μακριά από γονείς και φίλους, παράλληλα νιώθω τυχερός ότι έχω καταφέρει να πάω κάπου που μπορώ να κάνω αυτό που μου αρέσει, και ταυτόχρονα μπορώ κάθε χρόνο να επιστρέφω, οπότε βλέπω τον τόπο μου που και που.

PS316: Τι θα ήθελες να πεις στους ανθρώπους της Ποταμιάς και στους φίλους σου που άφησες πίσω;

Θωμάς Δουκινίτσας: Ένα μεγάλο ευχαριστώ,

ΘΔ: …που από μικρό με άφησαν να κάνω την τρέλα μου, και με τη σειρά να το κάνω επάγγελμα.

PS316: Από όσο διάβασα στο βιογραφικό σου είσαι ένας έμπειρος Visual Effects Artist, Motion Graphics Designer, σκηνοθέτης και δημιουργός περιεχομένου, κυρίως με προϋπηρεσία στον τηλεοπτικό τομέα, αλλά με χρόνια εμπειρίας δημιουργώντας ταινίες μικρού μήκους για το creativityfilms.gr. Ποια είναι η τελευταία σου δουλειά, για πες μας λίγο λόγια γι’ αυτήν;

Οι τελευταίες δουλειές του Θωμά Δουκινίτσα, ενός game developer διαφορετικού από τους άλλους.

Steel History
Gullwing / Cosmote TV
2022
Steel History
Gullwing / Cosmote TV
2022

ΘΔ:…που έχω κάνει είναι κάποιες συνεργασίες με την εταιρία παραγωγής Gullwing, δημιουργώντας τίτλους αρχής και γραφικά για κάποιες από τις τηλεοπτικές παραγωγές τους που θα προβληθούν στην ελληνική τηλεόραση σύντομα…

PS316: Έχεις συνεργαστεί με αρκετούς τραγουδιστές. Συνεργάστηκες με την Demy, Πάνου Μουζουράκη, Πάνου Κιάμου, Γιώργου Μαζωνάκη. Ας τα πιάσουμε ένα και θα σου κάνω την ίδια ερώτηση για τον κάθε καλλιτέχνη κι εσύ αν θες μας απαντάς με μια γενική απάντηση ή για τον κάθε έναν καλλιτέχνη ξεχωριστά. Σε ποια τραγούδια συνεργάστηκες και πως ήταν η εμπειρία σου μαζί τους;

Έχω δουλέψει σε

ΘΔ: …αρκετά βίντεο κλιπ της ελληνικής σκηνής (Fallin’, Από αστέρι σε αστέρι, ThisisLove, Σώπα κι Άκου, Θηρίο…) για αρκετούς γνωστούς καλλιτέχνες. Οι περισσότερες δουλειές μου έχουν έρθει μέσω της συνεργασίας με σκηνοθέτες όπως τον Γιάννη Παπαδάκο, Δημήτρη Πλατανιά και SherifFrancis, που ξεκίνησε όταν ήμουν ακόμα 17 χρόνων… Γενικά όλες οι εμπειρίες ήτανε πολύ ωραίες παρά τις δυσκολίες που είχε το κάθε ένα (συνήθως ο Χρόνος υλοποίησης), και μέσα από αυτά όχι μόνο κατάφερα και έμαθα πάρα πολλά, αλλά γνώρισα πολύ καλά άτομα, όλοι οι καλλιτέχνες ήταν πολύ καλοί και άκρως επαγγελματίες, και με μερικούς κρατάω ακόμα επικοινωνία.

PS316: Εργάστηκες και για το The Bachelor. Πως ήταν η εμπειρία σου σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή;

The Batchelor 4 Opening Titles
Village / Movieng Forward / Showtime Productions C.S.P.
2021. Συνέντευξη του developer Θωμά Δουκινίτσα.
The Batchelor 4 Opening Titles
Village / Movieng Forward / Showtime Productions C.S.P.
2021

Πολύ καλή, και πάλι ήταν χάρη στον

ΘΔ: …Γιάννη Παπαδάκο που με εμπιστεύτηκε με την πρώτη του απόπειρα σε ταινία πλήρους μήκους. Έτσι έχω εργαστεί σε 4 ταινίες του ως τώρα (Batchelor 2, 3 και 4, και στο Για Πάντα). Επίσης με βοήθησε να κάνω βιογραφικό έτσι ώστε να μπορέσω να εργαστώ και σε μερικές ταινίες εδώ στην Αγγλία.

Η Συνέντευξη του PcSolution316 με τον Θωμά Δουκινίτσα.

PS316: Σήμερα είσαι στο Λονδίνο όπου ζεις, εργάζεσαι και σπουδάζεις. Πες μας λίγα λόγια για τις σπουδές σου, τι σπουδάζεις και πόσο σου αρέσει ο τομέας που διάλεξες.

Ο Τρελός Σκίουρος: Ένας Νέος Κόσμος (Minecraft Animation)

Σπούδασα το 2014-2017 στο

ΘΔ: …UniversityfortheCreativeArts, στο τμήμα BADigitalFilmandScreenArts, και παρ’ ότι είχα ήδη αρκετές τεχνικές γνώσεις, το πανεπιστήμιο με βοήθησε να ανοίξω τους ορίζοντες μου και να αναπτύξω την δημιουργικότητα μου, το σκεπτικό του να δουλεύω σε μια ομάδα, και γενικά το σκεπτικό της επαγγελματικής ζωής εδώ πέρα. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις σπουδές και μπορώ να πω πως αν όχι απαραίτητο, είναι μεγάλο βοήθημα στην επαγγελματική κατάρτιση και στην προετοιμασία για επαγγελματική ζωή.

PS316: Εργάζεσαι σήμερα στο BBC στο τμήμα γραφικών, πόσο εύκολο είναι αυτό για κάποιον που θέλει να ακολουθήσει τον δικό σου τομέα να αναλάβει μια τόσο μεγάλη θέση;

Συνέντευξη του developer Θωμά Δουκινίτσα.
Εν ώρα εργασίας

Προφανώς χρειάζεται μια προϋπηρεσία

ΘΔ: …για να δουλέψεις σε παρόμοια θέση, ωστόσο ένας μεγάλος οργανισμός σαν το BBC παρέχει πολλές θέσεις για άτομα που μόλις έχουν τελειώσει τις σπουδές τους (οι λεγόμενες Junior θέσεις) έτσι ώστε κάποιος χωρίς προϋπηρεσία μπορεί να μάθει και να την αποκτήσει εκεί. Γενικά αν σου αρέσει αυτό που κάνεις, και μπορείς να δουλέψεις εύκολα με άλλα άτομα και να διαρθρώσεις τις σκέψεις σου είναι εύκολο. 50% είναι η ποιότητα της δουλειάς που κάνεις, και αλλά 50% είναι το πώς θα συμπεριφερθείς…

PS316: Θα ήθελες να δώσεις μια συμβουλή στα νέα παιδιά που θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό και θέλουν ακολουθήσουν το όνειρό τους;

Θα έλεγα πάντα να κάνετε αυτό που σας αρέσει

ΘΔ: …κι αυτό που θέλετε. Και να αποτύχετε, σηκωθείτε και ξανά-προσπαθήστε. Όταν έγραφα πανελλήνιες, έγραψα περίπου 7000/20000 μόρια (που δεν είναι καθόλου καλή βαθμολογία), αλλά παρ’ όλα αυτά επειδή δούλεψα μέρα νύχτα για να κάνω αυτό που μου αρέσει και επειδή ήδη είχα αποκτήσει ένα βιογραφικό, για αυτό και με δεχτήκανε σε πανεπιστήμιο εδώ.

Προφανώς δεν λέω να μη…

…διαβάσετε για πανελλήνιες, ειδικά τα μαθηματικά και ο προγραμματισμός μου είναι χρήσιμα και σε καθημερινή χρήση στη δουλειά μου… Απλά εάν για κάποιον λόγο δεν τα καταφέρετε όπως τα σχεδιάζετε, πάντα υπάρχει τρόπος να ξανά σηκωθείτε…

Πολύ σημαντικό μήνυμα. Θωμά σε ευχαριστούμε για την συνέντευξη να ξέρεις πως όποτε χρειαστείς ένα μέσο που θες να πεις κάτι για την εργασία σου θα είμαστε κοντά σου. Να πούμε πως αν κάποιος θέλει να μάθει περισσότερα για σένα μπορεί να μπει στο site σου στην διεύθυνση: https://www.doukinitsas.info/ . Και πάλι σ’ ευχαριστούμε.

Ακολούθησε το PCsolution316 στο Google News αν σου άρεσε το παραπάνω άρθρο “Θωμάς Δουκινίτσας, game developer διαφορετικός από τους άλλους” και μην ξεχάσεις να εγγραφείς στο Newsletter.

By writergregt

Ονομάζομαι Γρηγόρης Τριγλίδης. Εδώ και χρόνια παίζω games, ασχολούμαι με το ανοιχτό λογισμικό Linux και έχω αρκετή πείρα για να βοηθήσω νέους παίχτες και χρήστες υπολογιστών, να δούμε εναλλακτικές τεχνικές λύσεις αλλά και για να ανταλλάξουμε απόψεις. Περιμένω τα σχόλιά σας.

Αφήστε μια απάντηση